לקידום רווחתן של נשים החוות כאבים בפות ובנרתיק

תמיכה וליווי

תמיכה וליווי קבוצתיים לנשים עם תסמונות כאב כרוני הקשורים למיניות, יכולה להוות השפעה חיובית ותומכת בתהליך הריפוי והקבלה העצמית. בדף זה נפרסם קבוצות תמיכה וליווי ברחבי הארץ, המופעלות על ידי גורמים שונים, וגם קבוצות תמיכה שניזום בהמשך, על בסיס קבוצות לעזרה עצמית וקבוצות שיונחו על ידי נשות מקצוע. 

מהי קבוצת תמיכה וקבוצות לעזרה עצמית?

קבוצת תמיכה

קבוצת תמיכה היא שיטה טיפולית המתקיימת בסיטואציה בין – אישית רחבה יותר ממצב של "אחת על אחת", המאפיין את הטיפול הפרטני. נוכחות בה מטפלת או מטפלות מקצועיות ומספר מטופלות. קיימות קבוצות ארוכות – טווח, קצרות מועד, מרוכזות או מתמשכות ותהליכיות, וזאת בהתאם לנושא הטיפולי ולאפקט ההתפתחותי הנדרש. 

קבוצות תמיכה הינן הומוגניות מבחינת הנושא הטיפולי (למשל, קבוצת תמיכה לנשים החולות בסרטן השד), מה שמאפשר רמת הזדהות גדולה ופתיחות מעצם קיומן של אחרות המתמודדות עם קשיים זהים. כשאחת הנשים משתפת את הנרטיב שלה, האחרות מזדהות ותורמות מהחוויות שלהן. כך מתמוססים המחסומים והתקשורת הופכת להיות אותנטית, כנה ומעצימה. 

קבוצת תמיכה מיועדת לכל אחת המתמודדת עם קשיים במצבי חיים שונים ומעוניינת לרכוש ידע מהימן ורלוונטי, מודעות והבנה עמוקה יותר של עצמן ודרכי התמודדותן, של מה שמתרחש אצל האחרת, ושל תהליכים שבינן לבין זולתן. למעשה, כוחה הגדול של קבוצות מסוג זה טמון בתמיכה הקבוצתית המהווה קרקע פוריה להתפתחותן של קבלה, חמלה ותקווה, המשמשת כוח מניע לשינוי. בקבוצות תמיכה המרחב הקבוצתי הינו בטוח, לא שיפוטי ומתקיימת בו שמירה על סודיות ופרטיות של המשתתפות.

קבוצות תמיכה לעזרה עצמית

קבוצות לעזרה עצמית הינן קבוצות אשר כל החברות בה מתמודדות עם בעיה משותפת ומטרתן העיקרית היא עזרה הדדית האחת לשנייה, בהתמודדות עם קשיים ובהחלמה. צורת הסיוע הנ"ל נסמכת על התפיסה שקיים "ידע התנסותי" (Experiential Knowledge) המתגבש אצל מי שמתמודדת עם בעיית חיים מתמשכת והתוודעות ממקור ראשון לקשיים ולמורכבות בהתמודדות עם הבעיה, וזאת בשונה מ"ידע תאורטי".

קבוצות לעזרה עצמית יכולות להתקיים כחלק מארגון גדול יותר (כגון אלכוהוליסטים אנונימיים), וכמו כן הן יכולות לקום מתוך התארגנות עצמאית ויזומה בקהילה. קבוצה מסוג זה מופעלת ומנוהלת כולה על ידי חברותיה, ללא התערבות מומחיות מקצועיות חיצוניות. לרוב, הקבוצה נפגשת באזור נוח, כמו בביתה של אחת המשתתפות או בחדר במרכז קהילתי. 

השירות הינו הדדי, ללא עלות וכל החברות בקבוצה הינן שוות מעמד. הקבוצה הינה אנונימית, וקיימת חשיבות לשמירת פרטיות החברות ועל הדיסקרטיות בנוגע לתכנים העולים בקבוצה, על מנת לחזק את האמון בקבוצה ואת הביטחון לשתף בדברים אישיים.

רשומה לניוזלטר ?

הרשמי וקבלי יומן מעקב כאב חודשי בחינם 

רשומה לניוזלטר ?

הרשמי וקבלי יומן מעקב כאב חודשי בחינם 

הרשמי עכשיו

דילוג לתוכן